Niedobór wapnia jest niebezpieczny

Wśród składników w postaci mikroelementów, które są ważne dla naszego organizmu znajduje się między innymi Wapń. Jego odpowiednia ilość jest ważna dla pracy naszego organizmu, dlatego trzeba starać się o to, by nie pojawiały się niedobory tego pierwiastka. Jest to pierwiastek, który w dużej mierze odpowiada za to, że mamy silne kości i zęby, nasza krew ma odpowiednia krzepliwość. Poza tym poprawia siłę mięśni i ich sprawność,
funkcjonowanie układu nerwowego a także może działać na nasz nastrój.

W momencie gdy w komórkach naszego organizmu pojawia się niedobór wapnia jest on pobierany z naszych kości. Tym samym one zostają nieco osłabione. Wapń w naszym organizmie odnawia się ponad 30 razy dziennie więc trzeba go dostarczać do organizmu w odpowiedniej ilości. W sumie w naszym organizmie mamy ponad kilogram czystego wapnia. Prawie w 100% znajduje się on w zębach i kościach. Wapń ma istotną rolę przy kontrolowaniu układu nerwowego. Jego odpowiedni poziom sprawi, że w momencie zranienia będziemy mogli liczyć na szybkie gojenie ran, nasze kości i żeby będą wyjątkowo trwałe.

Podobnie jak w przypadku innych mikroelementów zarówno nadmiar jak i niedobór wapnia nie będzie wskazany. Pokrótce warto powiedzieć o objawach nadmiaru i niedoboru tego pierwiastka.

Niedobór wapnia będzie objawiał się przede wszystkim pojawiającymi się bólami w stawach oraz skurczami mięśni. Niekiedy pojawiać się będzie również mrowienie i drętwienie kończyn. U niektórych osób pojawia się również problem z zaburzeniem tętna, snu a niekiedy nawet problemy z zasypianiem. W wielu przypadkach mała ilość wapnia będzie charakteryzowała się wypadaniem zębów, łamaniem się kości po lekkim uderzeniami czy też zaburzeniami wzrostu.

W przypadku nadmiaru wapnia również można spodziewać się przykrych konsekwencji. Przede wszystkim pojawiać się będą nudności i brak apetytu. Duża ilość wapnia może powodować także zaparcia. Nadmiar tego pierwiastka zwiększa również prawdopodobieństwo kamicy nerkowej.

Jeśli pojawia się w naszym organizmie niedobór wapnia powinniśmy pomyśleć o jego uzupełnieniu przede wszystkim w sposób naturalny przez spożywanie posiłków, w których jest dużo wapnia. Świetnym przykładem będą wszystkie produkty nabiałowe, mleko, sery, jogurty, żółtka jajek. Poza tym sporą ilość tego pierwiastka zawierają również migdały, orzechy czy figi. Warto również spożywać kapustę czy szpinak. Zmieniona dieta może sprawić, że do nasze organizmu trafi odpowiednia ilość wapnia i znów wszystko wróci do normy.

Bonifacy